loading...
پرناز
لینک ها


سما بازدید : 6075 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این کیک اسفنجی دو تخم مرغی...یعنی 2 تا تخم مرغ ،50 گرم آرد،50 گرم شکر،بکینگ پودر ووانیل..

اول تصمیم داشتم یک گل جدید تمرین کنم اما دیدم اصلا حسش نیست..برای همین اومدم این گل زدم که خیلی ساده است توی عکس هر جور عکس گرفتم که زاویه دار بودن گلبرگ نشون بده نشد..







فکر کنم اگه سفید می ذاشتم بمونه بهتر بود،اما از اونجا که بی خرابکاری نمیتونم بشینم با خلال دندون روش یک کم رنگ زدم..

و به حرف آیلا جون گوش کردم و دورظرف شکوفه زدم تا تمیزتر بشه

 

این کیک تولد دخترم نگین هست که با ایده گرفتن از دوستان مامی سایت تونستم براش درست کنم و خیلی ذوق زده شد
بوس برا همه ی دوستانی که ایده هاشون رو برامون اینجا با توضیحات کامل میگذارن


این کیک تولد دخترم نگین هست که با ایده گرفتن از دوستان مامی سایت تونستم براش درست کنم و خیلی ذوق زده شد
بوس برا همه ی دوستانی که ایده هاشون رو برامون اینجا با توضیحات کامل میگذارن


 

شیما جان به نظر من که میشه این کارو انجام بدی.
رنگ رو فرقی نمی کنه بعد از فرم گرفتن اضافه کنی یا قبلش.قبلش بهتر با خامه مخلوط میشه و رنگ یکدست تری میده.
از رنگ مورد نظر خیلی کم اضافه کن که طعم خامه تلخ نشه.و تا اونجا که میتونی از رنگهای طبیعی مثل زعفرون،کاکائو و نسکافه استفاده کن عزیزم.

 

تا کیک شیفون شف طیبه گل+ خامه موز و گردو و تکنیک frozen butter cream transfer بسیارررر خوشمزه.... جاتون خالی



 

دوستای خوبم یه سوال ایا از کرم شانتی میشه برای تزیین خامه روی کیک استفاده کرد و خوب فرم میگیره ؟ مزه اش چطوره ؟ مرسی

 

آره عزیزم میشه استفاده کرد عزیزم اینجا رو بخون نظر دوستامون رو در مورد کرم شانتی
viewtopic.php?f=38&t=252&p=729085&hilit=%DA%A9%D8% B1%D9%85+%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C#p729085

 

 

 

واااي خوش بحالتون بخدا
ببخشيد بابت اين سوالم شايد خيلي خيلي مبتديانه باشه اما اين كلمه خارجكيه چيه؟؟؟؟؟
frozen butter cream transfer

این یک روش تزئین کیک بااستفاده از کرم کره ای است که در تاپیک مربوط به خودش توضیح کامل داده شده :


http://www.mamisite.com/forum/viewto...p=56140#p56140

 

 

کیک شیفون وسطش رو با خامه و گردو موز پر کردم


 

کیک شیفون وسطش رو با خامه و گردو موز پر کردم


 

مریم جون شما با کدوم دستور تزیین کردین؟
باتر کریم؟ یا روی کیک مستقیم طرحو کشیدی؟

لطفا" توضیح بده گلم

 

مامان اریا جان من تصویر رو با شکلات دورگیری گردم و با خامه رنگی رنگ کردم وقتی سفت شد برش گردوندم رو کیک

 

ممنونم
پس همون روش باتر کریم بوده که با خامه پرش کردی

تورو خدا اگه اين موقع شب كسي اين دور و براست جواب منو مي دونه جواب بده . براي جهاز خواهرم دارم كيك تزئين مي كنم با پودر خامه برا راحت تر بودن كآستر كشي رو كردم ولي پودر خامه خوب فرم نگرفت حالا مي شه يك كم پودر خامه اضافه كنم و دوباره بزنم ؟ بعد فرم مي گيره ؟ من همين الان جواب لازم دارم .تورو خدا جواب بدبد

دوست من مشکلی پیش نمیاد منم یه بار این کار رو کردم و فرم گرفته

 

 

یه سوال یا یه نظر سنجی از اساتید و خانمهایه هنرمند.
کدام گزینه طعم مطلوبتری دارد؟
1-پودر خامه
2-خامه شیرین شده در لوازم قنادیها
3-خامه صبحانه شیرین شده و فرم گرفته؟؟؟
من تا به حال برایه تزئین کیکهام از گزینه 3(خامه صبحانه) استفاده کردم.
میخوام با تجربه ها که هر سه گزینه رو امتحان کردند راهنماییم کنند.
مرسی

 

عزیزم من با هر 3تا امتحان کردم به نظرم خامه صبحانه از همه خوشمزه تره.بعد خامه قنادی و در اخر پودر خامه .

 

به نظر من گزینه 2 مخصوصا اگه خود قناد فرمش بده کارت خیلی راحت میشه

 

این کاملاً سلیقه*ایه خانمی! شما همشو تست کنین ببینین از کدوم بیشتر خوشتون میاد.

-من شخصاً خامه قنادی که مثل خود قنادیا میشه رو بیشتر میپسندم.
-پودر خامه و شانتی کم شیرین تر و رژیمی هستن و واسه کسانی که زیاد شیرینی دوست ندارن مناسبه.

 

دوستان کیک پز هنر مند بنده سوال داشتم خدا کنه کسی باشه جوابمو بده:
من کیک درست کردم خامه کشی هم کردم حالا خامه فرم گرفتم خیلی زیاد اومده می تونم دوباره فریزش بکنم یا نه باید سریع استفادش بکنم؟؟ خواهش می کنم جوابمو بدید

 


عزیزم من یه دفعه که درست کرده بودم خامه زیاد اومد . گذاشتم فریزر و دفعه بعد برای خامه کشی روی کیک استفاده نکردم برای وسط کیک استفاده کردم .

این تجربه من بود . البته اینم بگم که خامه رو برای روی کیک هم میتونستم استفاده کنم اما گفتم بره وسط کیک که معلوم نشه بهتره.

 

من هميشه اضافات خامه را دوباره فريز ميکنم وبراي دسرهام استفاده ميکنم.....اين طوري خيلي راحت تره ديگه موقع درست کردن دسر نميخواد خامه فرم بدم(صرفه جويي دروقت) .......به مدت طولاني هم ميتوني نگهداري کني در فريزر

 

میشه برای خامه فرم گرفته از خامه محلی که چربی زیادتری داره استفاده کرد؟

خامه ی پرستوک بهتره یا کاله ؟ از نظر کیفیت و خوب فرم گرفتن و مزه؟


بیتا جان من از پرستوک استفاده کردم و راضی نبودم چون خیلی خوب فرم نمگرفت ..یعنی من احساس میکردم یه خورده شله ..از لحاظ طعم هم بیشتر مزه بستنی می داد
کاله تا حالا استفاده نکردم

 

من برخلاف نظر رعنا خانم خامه پرستوک خریدم و راضی بودم. :P
هم خوشمزه است و هم راحت فرم میگیره.
اما کاله هم خوبه ظاهرا. دوستان که راضی بودن.
در مجموع با توجه به نظرات دوستان همه خامه های قنادی موجود در بازار خوبند و اختلاف جزئی با هم دارن که قابل چشم پوشیه
ما که اینجا به سختی گیر میاریم! هرچی گیر بیاد با کله میریم میخریم تا تموم نشده!

 

من یه چند بار با استفاده از پودر خامه کیک رو تزیین کردم خیلی خیلی سختم بود اصلا فرم درست نگرفت! البته با دستور خامه صبحانه + پودر قند + پودر خامه!

حالا میخوام از خامه آماده استفاده کنم! پرستوک رو پیدا کردم اما کاله رو هنوز نه! میخواستم ببینم بخرم آیا یا نه! برای تکنیک باتر کریم البته با خامه :)

 

عضو خانواده بزرگ مامی سایت

عضویت: ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نوشته ها167
میزان امتیاز1
پسند شده30پسند کرده0

Re: تزئین کیک با خامه

حالا سوال بعدیم اینه که میخوام اون کیکی رو درست کنم که تو قابلمه درست میشه.. با این دستور
مواد لازم:
آرد 3لیوان
شکر 1 لیوان و نیم
روغن که فرق نمیکنه مایع و جامد بودنش 1 لیوان
شیر 1 لیوان
تخم مرغ 5 عدد
وانیل 1/4 قاشق چ
بکینگ پودر 1 قاشق و نیم غذاخوری
طرز تهیه:
تخم مرغها رو با شکر و وانیل با همزن یا غذاساز میزنیم تا کرم رنگ شود (نیازی به جدا کردن سفیده و زرده نیست) شیر را اضافه میکنیم و کمی از شیر را نگه میداریم
(حدود 4 یا 5 قاشق).هم میزنیم.سپس روغن را اضافه کرده و به همزدن ادامه میدهیم.حالا آرام آرام آرد (از قبل با بکینگ پودر مخلوط و 2بار الک کرده ایم) اضافه میکنیم و با قاشق هم میزنیم.میتوانیم مقداری از این مواد را برداشته و با پودر کاکائو مخلوط کنیم و لابلای مواد داخل ظرف بریزیم(سعی کنیم که از مواد وانیلیمون رقیق تر باشد)شیر باقی مانده را هم اضافه میکنیم و آرام هم میزنیم تا خمیر یکدست شود.حالا درون قابلمه ی تفلون یا نچسب (که از قبل چرب کرده و ارد پاشیده ایم) میکنیم و از خمیر کاکائویی هم لابلاش میریزیم.حالا در قابلمه رو با دمکنی میپوشونیم و روی شعله پخش کن روی گاز با حرارت ملایم میگذاریم تا 1ساعت.بعداز 1ساعت کیک آماده است.لطفا تا نیم ساعت 40 دقیقه به هیچ عنوان درقابلمه رو باز نکنید تا پف کیک نخوابه.
میتوانید کشمش هم داخل این کیک بریزید به این صورت که قبل از اینکه آرد را داخل مواد بریزید کشمش ها را داخل آرد ریخته و با آرد مخلوط کنید و بعد آرد و کشمش رابا هم اضافه کنید تا کشمش ها در حین پخت رو نیایند.
از آبمیوه های طبیعی هم به جای شیر میتوانید استفاده کنید و طعم های دیگر هم تجربه کنید


یه بار درست کردم خوب شده! چون تاحالا برای مهمونی بزرگ درست نکردم میخواستم بدونم با این اندازه ها این کیک برای چند نفر کافیه؟

چون فر مامانم خوب کار نمیکنه و اصلا اطمینانی بهش ندارم... شیشه کیک پز هم شیکسته :( مجبورم با قابلمه درست کنم
عزیزم تو تاپیک سوالات شیرینی پزی بپرسی بهتره
.لی تا جاییکه من از نوشته های اساتید خوندم...برای کیک اسفنجی
هر تخم مرغ برای دو نفر کافیه

پس کیک شما برای ده نفر خوبه
دوست گلم هر دو خامه ای که شما گفتید خوب هستند ولی شک نکنید که خامه شیرین منجمد شده کاله یک چیز دیگست
من که بیشتر از 3 ساله ترجیحا کاله میخرم و حتی حاضرم تا کارخونه اش برم چون طعم فوق العاده ای داره و به راحتی فرم میگیره و یک طعم بی نظیر به کیکتون میده. البته بگم بازم سلیقه ایه ولی کیک های من تو فامیل خیلی معروف شده . این توصیه من بود دوست گلم.
مونایی جون یه سوال دیگه هم تو پیام خصوصی ازت پرسیدم دیدی خانومی؟ اینکه اسم اون طرحهای رو کیکت چیه؟ با چه اسمی باید سرچ کنیم که اون آدمک ها رو پیدا کنیم؟
ببخش بیتا جون. من پیغام خصوصی رو ندیده بودم.اولا ممنونم از تعریفت دوست گلم دوما من تو گوگل به اسم coloring سرچ میکنم. کلی عکس کارتونی و آدمکی میاره. اگه دوست داری من واسه نمونه چندتاشو اینجا میزارم. اسم خاصی فکر نمی کنم داشته باشن. من که همین جوری پیداشون کردم عزیزم.
اینم کیک من باز با همین تکنیک frizen butter cream transfer و خود کیکشم کیک شکلاتی اسفنجی آسون هستش و اینم لینکش:
viewtopic.php?p=920744#p920744



خيلي كار دور گيريت تميزه مونا جون. من با اين قسمت مشكل دارم و شكلم تميز از كار در نمياد. مي شه بگي با چي اينقدر تميز كار كردي ؟ من شكلات ذوب شده رو توي پلاستيك مي كنم و سرشو سوراخ ريز مي كنم، اينكه يك جاهايي شكلاته گير مي كنه و يهو قلپي مي ريزه و افتضاح كاري مي شه بماند، غير از اون هم اينقدري روون هست شكلات داغ، كه كنترلش راحت دستم نيست، يعني بايد صبر كنم كمي سرد بشه؟ يكي راهنمايي كنه خواهش ميييي كنننم
ممنونم سارا جون. والا چی بگم، من همیشه با استفاده از قیف یکبار مصرف که سرشو یه کوچولو میبرم طرحمو میکشم. خیلی هم قیفمو فشار نمیدم که بخواد یه موقع خرابکاری شه.
من شکلات آب شدم هیچ وقت تا حالا اونقدر گرم نشده که بخواد دستمو بسوزونه. من همیشه با مایکروفر شکلاتمو آب می کنم. وقتی یه کمی نرم شد میارمش بیرون و با قاشق انقدر همش میزنم که حسابی آب شه و یه دست شه. دیگه همینا به فکرم رسید بازهم اگه سئوالی بود من در خدمتم دوستم. بوسسسسس
نجما خانم به خاطر مطالب مفيدت واقعا ازت ممنونم من که به شخصه کلي از ايده ها و راهنمايياتون استفاده ميکنم يه سوال دارم خدمتت من از اين رنگ هاي ژله اي ويلتون گرفتم صورتيش حالا بخوام باهاش خامم رنگي کنم بايد چه جور استفاده کنم يعني قبل از فرم گرفتن خامه يا بعد از اينکه فرم گرفت؟
مامی کیارش جون با اجازتون تا نجما جونم بیان و جوابتونو بدن من تجربمو بهتون بگم.
من همیشه قبل از فرم دادن خامه رنگ ژله ای ویلتون رو بهش اضافه میکنم. به نظر من اگه بعدش اضافه کنید باید کلی خامه رو هم بزنید تا رنگش یه دست بشه و همین ممکنه باعث بشه که خامه شما از اون حالت فرم گرفته و سفت شده خارج بشه و شل بشه. این تجربه من بود
راستی وقتی رنگو اول اضافه می کنید حواستون باشه که بعد از کمی همزدن با همزن رنگتون کمرنگ تر به نظر میاد پس نترسید و از اون میزانی که دوست دارید خامه تون رنگی شه کمی بیشتر رنگ بریزید. موفق باشید
مونا جون ممنون از جوابت پس به نظرت قبل از فرم گيري بزنم ولي اگه بخوام يه مقدار از خامم صورتي کنم که براي تزيين به صورت شکوفه روي کيک بزنم و خامه اصليم سفيد باشه اونوقت چي کار کنم؟
آره عزیزم این پیشنهاد منه که قبلش بریزی.
ببین گلم منم همیشه عادت دارم کیکهامو گل من گلی کنم واسه همین همون اول کار یه مقدار خامه رو تو یک کاسه کوچیک میریزم مثلا در حد چند قاشق و بعد رنگ هم میریزم و بعد فرمش میدم و بعد میزارم تو یخچال. حالا پره های همزنمو میشورم و دوباره میام سراغ خامه سفیده و اونو فرم میدم و بعدم شروع میکنم به تزیین. از اینی که گفتم آسون تره ها... باور کن
خانمهاي هنرمند واساتيد محترم يك سئوال من هر وقت كيك تولد درست ميكنم كه با خامه تزئين شده موقع برش دادن خامه روي ان جمع ميشه و مقدار زيادي به كارد ميچسبه لطفا راهنمايي كنيد ايراد كار در چيه خواهش ميكنم جوابم رابديد
سلام دوستان عزیز من امروز برای اولین بار از کرم شانتی استفاده کردم
یکبسته را با یک لیوان (لیوان دسته دار فرانسوی) شیر سرد زدم بعد از 15-20 دقیقه اصلا فرم مناسبی نگرفت و کمی شل بود
اشکال از کجاست؟ باقی ماند خامه را هم داخل ظرف در بسته در فریزر گذاشتم میخواستم ببینم مشکلی نداره؟ اگه بعد بخوام استفاده کنم باید چطوری استفادش کنم؟ میشه از این خامه داخل ژله استفاده کنم (بنظرتون خوب میشه) لطفا راهنمایی کند. با تشکر
دوستان سلام...براي مناسبات مذهبي مثل تولد حضرت فاطمه آيا طرح خاصي براي تزئين درنظر دارين؟
مثلا براي كيك مستطيل به ابعاد 25*45 چه كار جالب و ويژه اي ميشه انجام داد؟


شاید این سایت کمکت کنه
http://cake-1.blogfa.com/category/35

viewtopic.php?f=91&t=2881&start=10
کیک به شکل سبد توت فرنگی
ابتدا دز یک قالب 30 در 40 کیک شیفون ساده با 6 تخم مرغ درست کردم

http://www.mamipic.com/share-44C6_4FB0AEE3.html

این کیک رو از وسط دو قسمت کردم و دو قسمت دیگه رو هم از طول به دو قسمت مساوی دیگه تقسیم کردم
لایه ها رو خامه کشی کردم و در بین لایه ها از شکلات چیپسی و گردوی خرد شده استفاده کردم.
بعد هم 4 لایه رو روی هم قرار دادم و با یک لایه نازک خامه کیک رو آستر کشی کردم



بعد هم با ماسوره 1m ویلتون و خامه ی شکلاتی بافت سبد رو به این ترتیب انجام دادم









وقتی کار بافت تموم شد روی سبد رو با توت فرنگی و چند گل زیبا پوشش دادم

http://www.mamipic.com/share-5B90_4FB0AEE3.html

برای اینکه توت فرنگیها شفافیت داشته باشند و تا زمان مصرف تازه بمونند از آگار آگار برای پوشش اونا استفاده کردم.
تهیه ی آگار آگار:
150 گرم شکر
آب یک لیوان
پودر آگار آگار 1 قاشق مربا خوری
رنگ و اسانس دلخواه
همه مواد رو با هم ترکیب میبکنیم و میذاریم روی حرارت. از زمانیکه مایه به جوش آمد 2 دقیقه زمان نیاز داریم تا این مایع آماده بشه
اجازه میدیم خنک بشه و بعد برای پوشش روی میوه ها استفاده میکنیم.
البته در اینجا من از 1 سوم مواد استفاده کردم



و بعد هم کیک رو در یخچال قرار دادم تا هم آگار آگار و هم خامه ها خوشونو بگیرند.







از خامه ی سحر شرق استفاده کردم.
سلام به گلهای هنرمند اینم اولین کیکی که باخامه مثلاًتزئین کردم البته که به کارای هنرمندانه شما نمیرسه اما برای استفاده ازنظراساتید عکسشومیذارم تاایراداتم رفع بشه راستی نجما جون واقعاًازتون ممنونم اسطوره هنرهستین خدایی

سلام بچه ها وقتی کیک اسفنجی رو برش میدین چطور لایه ها برش بزنیم که لایه ها در یک قسمت ضخیم ودر یک قسمت نازک نشن ممنون میشم اگه جواب بدین
سلام خانمي اگه صفحه اول همين تاپيك روبخوني جواب سوالتو پيدا ميكني
خانومی

خامه اسپری اصلا بدرد کیک نمیخوره..همش جذب کیک میشه ..در ضمن حجمش خیلی کمه

منم یه بار گول خوردم و خریدم..فقط بدرد روی دسر میخوره!

البته بشرط اینکه پمپش سالم باشه1..مال من که از شانس بدم پمپش هم خراب بود!

همینجوری افتاده گوشه یخچال تا تاریخ مصرفش تموم بشه
خانومای عزیز

الان خامه شیرین شده منجمد توی همه فروشگاهای لوازم قنادی موجوده و میتونید براحتی تهیه کنید

در اندازه های 5 کیلویی و یک کیلویی برای مصرف خانگی

من خودم 5 کیلویی خریدم و با خواهر شوهرم تقسیم کردیم

فقط کافیه بزنیدش تا فرم بگیره

مزه ش هم خوبه

خود قنادی ها هم از این خامه ها استفاده میکنن

دیگه گذشت زمانی که خودشون خامه درست میکردن
خانومها سلام یه سوال چرا با این که من کیک رو با شربت تر می کنم ولی بازهم خامه جذب کیک میشه و برای دیواره کیک هم باید مرطوب بشه ؟
سلام دوستان
من خامه قنادي گرفتم حالا ميخوام رنگش و زرد كنم ,چه مقدار رنگ خوراكي قاطي كنم كه خامه شل نشه؟
يه سوال ديگم دارم ,كي رنگ و اضافه كنم؟
ممنون يه دنيا اگر جواب بديد
مریم جان وسطای فرم گرفتن رنگ رو اضافه کن که یکدست بشه و به خورد خامه بره.
رنگ رو قطره قطره اضافه کن و زیادم نریز که تلخ میشه.
از کمی زعفران آب شده هم میتونی استفاده کنی.
سلام ببخشید یک سوال اگه بخوام ما بین کیکم بجای خامه از پودینگ مثلا توت فرنگی یا موز (منظورم همین آماده هاست که با دولیوان شیر روی گاز حرارت میدیم) استفاده کنیم میشه ؟
ودر ضمن میخوام عکس بزارم نمیدونم کجا برم اگه لینکی داره لطف کنید بزارید ممنون
کیک تولد دخترم


بنا به درخواست های متعدد دوستان توضیحاتی از مراحل ساخت کیکم میگذارم
ببخشید کیفیت عکسهام بالا نیست با توجه به حجم کارهام نتونستم دقیقتر از مراحل کارم عکس بگیرم

اندازه صفحه کیکم 30*50 بود
برای این کار از کیک اسفنجی و کیک شکلاتی استفاده کردم
ابتدا کیکی با همین اندازه جهت پایه کیک درست کردم در هر مرحله کیک ها را از عرض برش داده با اب میوه مرطوب کرده سپس خامه کشی و از گردو و موز لابه لای ان استفاده کردم
این عکس قالبهایی است که در ساخت خود قلعه از ان استفاده شده

به ترتیب یک عدد شیفون شکلاتی با قالب کمربندی مستطیل
2 عدد اسفنجی و شکلاتی با قالب مربعی کوچکتر
3 عدد(2تا اسفنجی وا عددشکلاتی)از قالب دایره ای
1 عدد اسفنجی برای نوک قلعه از قالب مخروطی
برای دامن عروسکها هم 4 عدد اسفنجی با قالب لیوانی
در هر مرحله بعد از خامه کشی لایه بعد روی ان سوار شده تا به اخرین لایه رسیدم و برای حرکت نکردن ان طی کار از سیخ چوبی که داخلش فرو کرده بود استفاده کردم

عروسکها
نیمه بالاتنه که اماده خریدم
برای دامن در قالبهای لیوانی کیک اسفنجی درست کردم
خمیر فوندانت را رنگ کرده با وردنه ناز کرده و روکش کردم و با ابزار چین ها را روی ان ایجاد کردم بعد بالاتنه را داخل ان فرو کردم


سپس عروسکها را روی پایه کیک نصب کردم

برای برج های قلعه
از قیف بستنی استفاده کردم روی انها را با کرم رویال طرح انداختم و با همین کرم روی پایه های پلاستیکی مونتاژ کردم


و گذاشتم خشک شوند

به مدت چند ساعت کیک را در این مرحله در یخچال گذاشتم تا خامه هایی که قراره جذب کیک بشن کار خودشونو انجام بدن


در اخرین مرحله با خامه فرم گرفته تمام سطح کیک را طرح زدم و با گلهایی که با خمیر مارسیپان درست کرده بودم و مروارید تزیینش کردم
و برجها را در قسمت های مورد نظرم نصب کردم
و این شد نتیجه کار
کیک تولد پدر شوهری که کار صاف و صوف کردن خامه و طرح شکلات با من بود موزها رو هم خواهر شوهرم گذاشت.



کیک روز مرد
تقدیم به پدر و همسر عزیزم


ممنون از دوستای خوبم خصوصا نجما جون که این ایده را در سایت مطرح کردند



اینم کیک تولد گل پسر مامان
دوتا کیک اسفنجی 6 تخم مرغی طبقه اول و دو تا 3 تخم مرغی طبقه دوم باروکش خامه قنادی
با پاستیل اسمشو رو کیک نوشتم چون جشن کفشدوزکی بود با کفشدوزک تزیین کردم
------------------------------------------
وبلاگ من sepidar-no.blogfa.com
با سلام خدمت همی دوستای عزیزم
من خیلی ذوق زده ام
اولین کیک خامه ای خودمو درست کردم
البته یکباره 3 تا درست کردم
از کیک اسفنجی استفاده کردم
و پودر خامه
دوستای هنرمندم خیلی دوستتون دارم
مامی سایت خیلی دوستت دارم









تحفه ای نیست
کار اولمه
دیدم منم بیام خودمو قاطی هنرمندها بکنم و تنم به تنشون بخوره شاید چیزی شدم

کیک اسفنجی که واسه اولین سالگرد عقدمون پختم و میخواستم با اسپری خامه تزیین کنم که اول دیدم سر اسپری کپک زده با اینکه تو یخچال نگه داشته بودم.بعد که پاک کردم و خواستم استفاده کنم و وسط کیک زدم دیدم تموم شد!!!!با اینکه فقط یه بار اونم خیلی کم استفاده کرده بودم!!مال همه اینجوریه یا مال من چون چندماه تو یخجال مودنه بود اینجوری زود ته کشید؟!!
چون اون خامه اونجوری شد مجبور شدم با پودر خامه و خامه صبحانه و پودر قند خامه درست کنم که شل بود با اینکه آب هم کمتر از دستور داده شده واسه پودر خامه زدم برای همین فقط دورتادور کیک رو خامه زدم و روشو با گلاس برش زده و از اون نی کلفتها که اسمشو نمیدونم تزیین کردم و روش گاناش ریختم.مثل همیشه نتونستم شکلات تخته ای رو به تنهایی ذوب کنم و مجبور شدم با خامه قاطی کنم تا گاناش شه.خسلس دوست دارم با شکلات آب شده طرح بکشم و بعد سفت شدن دور تا دور کیک بچسبونم اما نمیتونم شکلات رو ذوب کنم.تو رو خدا یکی بگه چجوریمن شکلات رو رنده کردم و روی بخار آب گذاشتم اما فقط تا حدی نرم شد که داخل قیف هم ریختم هم داغ بود نمیشد باهاش کار کرد هم گوله گوله میشد.سوالمو تاپیک دیگه ای هم پرسیدم اما کسی جواب نداد.یعنی هیشکی بلد نیست؟؟!!!!



اینم کیک من با روکش خامه و شکلات تافی که بادست شکل دادم و گل درست کردم. در ضمن کیکم اسفنجی هست

یک کیک اسفنجی سه تخم مرغی با دستور نجما تو صفحه اول کیک اسفنجیها ( اونکه زرده سفیده جدا نمیشه !)

با خامه و آلبالویی که هستشو گرفتم تزیین کردم
توش هم مثل همیشه موز و گردو




http://www.mamipic.com/share-CEC8_4FE01E51.html














ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 338
  • بازدید ماه : 1,015
  • بازدید سال : 7,672
  • بازدید کلی : 288,450